○ 주요학술논문


- 웨이블릿 변환으로 압축된 지형 데이터의 효율적인 실시간 렌더링 기법, 한국게임학회 논문지, 14권 4호, pp45~52, 2014.

- An Efficient Localization Method Based on Adaptive Optimal Sensor Placement, INTERNATIONAL JOURNAL OF DISTRIBUTED SENSOR NETWORKS, 2014, pp1~11, 2014.

- 유체 시뮬레이션에서 부자연스러운 쇄파의 발생을 완화하기 위한 파티클 움직임 보간 방법, 한국게임학회 논문지, 14권 3호, pp55~62, 2014.

- Bimodal Vertex Splitting: Acceleration of Quadtree Triangulation for Terrain Rendering, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, E97-D권 6호, pp1624~1633, 2014.

- Dreamware: edutainment system for children with developmental disability, MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS, 68권 2호, pp305~319, 2014.

- An image division approach for volume ray casting in multi-threading environment, MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS, 68권 2호, pp211~223, 2014.

- Laparoscopic and endoscopic exploration of the ascending colon wall based on a cadaver sectioned images, ANATOMICAL SCIENCE INTERNATIONAL, 89, pp21~27, 2014.

- GPU 기반의 묶음 LOD 기법을 이용한지형 렌더링의 가속화 기법, 멀티미디어학회논문지, 17권 1호, pp69~76, 2014.

- 시각장애인 보행지원 시스템의 안전한 실험을 위한 대화식 모니터링 어플리케이션, 한국HCI학회 논문지, 8권 2호, pp1~8, 2013.

- GPU-accelerated 3D mipmap for real-time visualization of ultrasound volume data, COMPUTERS IN BIOLOGY AND MEDICINE, 43권 10호, pp1382~1389, 2013.

- 웨이블릿 압축 계수의 RGBA채널 인덱싱을 이용한 대용량 지형 렌더링 기법, 한국게임학회 논문지, 13권 5호, pp55~62, 2013.

- Reducing redundancy in wireless capsule endoscopy videos, COMPUTERS IN BIOLOGY AND MEDICINE, 43권 6호, pp670~682, 2013.

- 스마트 기기용 의료 콘텐츠를 위한 영상 가시화 시스템, 멀티미디어학회논문지, 15권 10호, pp1264~1272, 2012.

- 명암도 조절을 통한 베이스 분류기 기반 영상분할기법, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 8권 5호, pp73~86, 2012.

- Adaptive Power Control of Obstacle Avoidance System using Motion Context of Visually Impaired Person, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 8권 3호, pp6~14, 2012.

- 정점분할을 이용한 GPU 기반 볼륨 렌더링의 가속 기법, 한국게임학회 논문지, 12권 2호, pp53~62, 2012.

- 에러 처리 방식의 변환을 위한 확장된 C++ RTTI 연산자: exception_cast, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 8권 2호, pp25~36, 2012.

- 바운딩 박스 세분화를 통한 지형 렌더링의 가속화, 한국게임학회 논문지, 11권 6호, pp71~80, 2011.

- 포인트 프리미티브를 이용한 실시간 볼륨 렌더링 기법, 멀티미디어학회논문지, 14권 10호, pp1229~1237, 2011.

- 발달장애아동을 위한 햅틱 인터랙션 시스템, 한국지식정보기술학회 논문지, 6권 5호, pp113~120, 2011.

- 브릭 정점을 이용한 GPU 기반 볼륨 광선투사법 가속화, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 17권 3호, pp1~7, 2011.

- Anti-aliasing on deformed area using adaptive super sampling during volume ray-casting, BIOMEDICAL ENGINEERING LETTERS, 1권 3호, pp168~173, 2011.

- 거칠기맵과 편향맵을 이용한 지형 렌더링 기법, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 17권 2호, pp1~9, 2011.

- Surface models of the male urogenital organs built from the Visible Korean using popular software, ANATOMY AND CELL BIOLOGY, 44권 2호, pp151~159, 2011.

- 카메라와 거리센서를 이용한 시각장애인 실내 보행안내 시스템, 멀티미디어학회논문지, 14권 4호, pp517~528, 2011.

- 정점 응집맵을 이용한 지형 렌더링, 한국게임학회 논문지, 11권 1호, pp131~138, 2011.

- Geometry Splitting: An Acceleration of Quadtree-Based Terrain Rendering Using GPU, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, E94-D권 1호, pp137~145, 2011.

- Improved Sectioned Images of the Female Pelvis Showing Detailed Urogenital and Neighboring Structures, 대한체질인류학회지, 23권 4호, pp187~198, 2010.

- 포톤 탐사법을 이용한 개선된 점진적 포톤 매핑, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 16권 3호, pp41~48, 2010.

- 슬랩 할당 전략을 적용한 개선된 메모리풀, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 6권 4호, pp54~62, 2010.

- GPS와 다중센서를 이용한 시각장애인 실외 보행안내 시스템, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 6권 3호, pp50~60, 2010.

- 2차원 기상 위성 영상의 구름 모델링 기법을 이용한 3차원 구름 애니메이션, 한국게임학회 논문지, 10권 1호, pp147~156, 2010.

- CUDA를 이용한 최대-최소 8진트리 생성 기법, 한국게임학회 논문지, 9권 6호, pp191~196, 2009.

- 정점증식을 이용한 사진트리 기반 지형 시각화 기법, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 15권 3호, pp27~33, 2009.

- 시신의 절단면영상을 환자의 머리 자기공명영상에 정합하기, 대한의료정보학회지, 15권 2호, pp209~216, 2009.

- 비월주사식 볼륨 광선 투사법, 한국게임학회 논문지, 9권 4호, pp89~95, 2009.

- 초음파 센서와 GPS를 연동한 시각장애인 실외 보행지원 시스템, 정보과학회논문지, 36권 6호, pp462~470, 2009.

- 변형된 마칭큐브 테이블을 이용한 볼륨 광선 투사법 가속화, 정보과학회논문지, 36권 3호, pp210~216, 2009.

- Real-Time Terrain Rendering Framework for GIS Applications, 한국공간정보시스템학회논문지, 11권 2호, pp73~78, 2009.

- GPU의 병렬 처리 기능을 이용한 메쉬 평탄화 가속 방법, 한국게임학회 논문지, 9권 2호, pp135~142, 2009.

- 입체영상 가시화를 위한 자동 피사계 심도 조절기법, 멀티미디어학회논문지, 12권 4호, pp502~511, 2009.

- Efficient unfolding of virtual endoscopy using linear ray interpolation, COMPUTER METHODS AND PROGRAMS IN BIOMEDICINE, 93권 2호, pp174~184, 2009.

- GPU-based interactive visualization framework for ultrasound datasets, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, 20, pp11~23, 2009.

- 구역화 형태의 차이를 이용한 컬러 볼륨 데이터의 펼친 영상 생성, 대한의료정보학회지, 14권 4호, pp471~483, 2008.

- 블리킹을 이용한 대용량 초음파 볼륨 데이터 렌더링, 한국컴퓨터정보학회논문지, 13권 7호, pp117~126, 2008.

- 발달장애 아동을 위한 에듀테인먼트 플랫폼 개발, 한국게임학회 논문지, 8권 4호, pp65~73, 2008.

- Fast path planning in virtual colonoscopy, COMPUTERS IN BIOLOGY AND MEDICINE, 38, pp1012~1023, 2008.

- 사진트리 기반 지형렌더링을 위한 GPU기반의 적응형 상세단계 조정 방법, 한국게임학회 논문지, 8권 3호, pp61~68, 2008.

- A distance template for octree traversal in CPU-based volume ray casting, VISUAL COMPUTER, 24, pp229~237, 2008.

- 초음파 센서의 효과적인 배열을 통한 시각장애인 보행 보조 시스템, 한국차세대컴퓨팅학회 논문지, 4권 1호, pp31~39, 2008.

- Real-time point-based rendering using visibility map, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, E91D, pp124~131, 2008.

- Interactive classification for pre-integrated volume rendering of high-precision volume data, GRAPHICAL MODELS, 70, pp125~132, 2008.

- 3차원 자동 표면 재구성 소프트웨어 개발, 대한의료정보학회지, 13권 4호, pp385~392, 2007.

- Obstacle Detection and Avoidance System for Visually Impaired People, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, , pp, 2007.

- 펼친 삼차원 텍스쳐 영상 생성을 위한 가속 기법, 한국문화콘텐츠기술학회논문지, 2권 2호, pp19~27, 2007.

- A Half-Skewed Octree for Volume Ray Casting, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, Vol.E90-D, pp1085~1091, 2007.

- Acceleration of Terrain Rendering Using Cube Mesh, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, , pp, 2007.

- A-PARM: Adaptive Division of Sub-cells in the PARM for Efficient Volume Ray Casting, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, , pp, 2007.

- 다중 초음파 센서배열을 이용한 시각장애인 보행지원기술, 한국차세대컴퓨팅학회논문지, Vol.3, No.1, pp19~25, 2007.

- Visualization of Segmented Color Volume Data Using GPU, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4282, pp1062~1069, 2006.

- Height-Based Deformantion and Ray Supersampling for Colon Unfolding, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4282, pp1098~1107, 2006.

- Wearable Multimodal Interface for Helping Visually Handicapped Person, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4282, pp980~988, 2006.

- PARM : Data Structure for Efficient Volume Ray Casting, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4263, pp296~305, 2006.

- Hardware Acceleration of Terrain Visulization Using ef-Buffers, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4263, pp316~324, 2006.

- Bidirectional Distancemap for Efficient Volume Ray Casting, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4263, pp334~342, 2006.

- Hierarchical sigma-octree for visualization of ultrasound datasets, LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE, 4223, pp1044~1053, 2006.

- Programmable Vertex Processing Unit for Mobile Game Development, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol.4161, pp187~192, 2006.

- 대장의 굴곡면을 가시화하기 위한 적응형 펼친 영상 기법, 멀티미디어학회논문지, 9권 9호, pp1160~1172, 2006.

- Surface reconstruction for efficient colon unfolding, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 4077, pp623~629, 2006.

- Efficient large-scale terrain rendering method for real-world game simulation, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3942, pp597~605, 2006.

- Computer-aided training system of educational virtual dissection using visible Korean human, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3942, pp1284~1287, 2006.

- Visible Korean human: Its techniques and applications, CLINICAL ANATOMY, 19, pp216~224, 2006.

- Fast Volume Visualization Techniques for Ultrasound Data, JOURNAL OF BIOMEDICAL ENGINEERING RESEARCH, 27권 1호, pp6~13, 2006.

- Efficient Point Rendering Method Using Sequential Level-of-Detail, LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE, 3802, pp1127~1133, 2005.

- A Noise-Insensitive Hierarchical Min-Max Octree for Visualization of Ultrasound Datasets, LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE, 3801, pp827~832, 2005.

- Efficient space-leaping using optimal block sets, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, Vol.E88-D, No.12, pp2864~2870, 2005.

- Shear-rotation-warp volume rendering, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, Vol.16, No.5, pp547~557, 2005.

- Unfolding of Virtual Endoscopy Using Ray-Template, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3745, pp72~81, 2005.

- 가상내시경기술, 정보과학회지, 23권 10호, pp20~31, 2005.

- 장애인을 위한 차세대 PC 인터페이스 기술, 한국차세대PC학회논문지, Vol.1, No.1, pp56~64, 2005.

- 외곽선을 이용한 효율적인 기하모델 재구성 기법, 정보과학회논문지, 제32권, 제7.8호, pp418~425, 2005.

- Contour-Based Terrain Model Reconstruction Using Distance Information, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3482, pp1177~1186, 2005.

- An Efficient Point Rendering Using Octree and Texture Lookup, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3482, pp1187~1196, 2005.

- An Efficient Method for Dynamic Shadow Texture Generation, IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS, Vol.E88-D No.3, pp671~674, 2005.

- Fast Reconstruction of 3D Terrain Model from Contour Lines on 2D Maps, LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE, 3398, pp230~239, 2005.

- 실시간 볼륨 광선 투사법을 위한 자료구조, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 제11권, 제1호, pp40~49, 2005.

- 외곽선을 이용한 고속 3차원 인체모델 재구성, 의공학회지, 제25권 제6호, pp537~543, 2004.

- Reconstruction of Human Anatomical Models from Segmented Contour Lines, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3314, pp619~624, 2004.

- Efficient Perspective Volume Visualization Method Using Progressive Depth Refinement, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3314, pp625~630, 2004.

- 시간일관성을 이용한 그림자 텍스처 생성방법, 멀티미디어학회논문지, 제7권 제11호, pp1550~1555, 2004.

- Reliable Space Leaping Using Distance Template, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3337, pp60~66, 2004.

- An efficient classification and rendering method using tagged distance maps, VISUAL COMPUTER, Vol. 20 No.8, pp540~553, 2004.

- Acceleration of Perspective Volume Rendering Using Depth-Subsampling, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3280, pp110~117, 2004.

- An Efficient Camera Path Computation Using Image-Space Information in Virtual Endoscopy, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3280, pp119~125, 2004.

- An Efficient CLOD Method for Large-Scale Terrain Visualization, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3166, pp592~597, 2004.

- An Efficient Perspective Projection Using VolumeProTM, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 3037, pp396~403, 2004.

- 볼륨프로 하드웨어를 이용한 효율적인 투시투영 방법, 정보과학회논문지, 제31권 제3,4호, pp195~203, 2004.

- 최대-최소맵 기반 등위면 광선투사법을 이용한 대화식 가상 관절경, 의공학회지, 제25권 제2호, pp103~109, 2004.

- 경로의 제어점을 이용한 가상 대장 내시경에서의 펼친 영상 재구성, 한국컴퓨터그래픽스학회논문지, 제10권 제1호, pp23~28, 2004.

- 온몸의 연속절단면영상 만들기 (다섯째 보고: 3차원영상과 가상해부 소프트웨어를 만드는 방법), 대한해부학회지, 제37권 제2호, pp175~190, 2004.

- 광도보간과 적응형 중간복셀 삽입법을 이용한 효율적인 비균등 볼륨 렌더링, 정보과학회논문지, 제30권 12호, pp491~498, 2003.

- An Efficient Navigation Method for Virtual Endoscopy Using Volume Ray Casting, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, 2659, pp60~69, 2003.

- 이중 도약을 이용한 효율적인 공간 도약법, 정보과학회논문지, 30권 3호, pp109~116, 2003.

- 3차원 의학영상 처리에서 사용되는 비균등 볼륨 데이터를 위한 대화식 렌더링 방법, 의공학회지, 23권 6호, pp게재예정, 2002.

- 개선된 공간도약법을 이용한 고속 가상 내시경 기법, 정보과학회논문지, 29권 8호, pp463~471, 2002.

- Mobility culling: an efficient rendering algorithm using temporal coherence, JOURNAL OF VISUALIZATION AND COMPUTER ANIMATION, Vol.12, No.3, pp159~166, 2001.

- Anisotropic Volume Rendering Using Intensity Interpolation, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE, Vol. 2208, pp1201~1203, 2001.

- 물체들간의 그림자를 포현하는 택스쳐의 효율적인 생성방법, 한국컴퓨터그래픽스학회 논문지, 6권, 4호, pp예정, 2000.

- Efficient Volumetric Ray Casting for Isosurface Rendering, COMPUTERS & GRAPHICS-UK, Vol. 24, No. 5, pp661~670, 2000.

- SBS에 기반한 이진 볼륨 데이타의 렌더링 알고리즘, 정보과학회논문지(A/B/C), 27권, 5호, pp441~449, 2000.


○ 특허


- 직비 통신을 이용한 실외 측위 방법(METHOD FOR LOCALIZATION USING ZIGBEE COMMUNICATION), 2014

- 모션 문맥에 기반한 적응형 전력절감 방법 및 장치(METHOD AND APPARATUS FOR ADAPTIVE POWER SAVING BASED ON MOTION CONTEXT), 2014

- 모션 문맥을 분석하는 방법 및 장치(METHOD AND APPARATUS FOR ANALYZING MOTION CONTEXT), 2014

- 이중 모드의 정점 분할 기법을 이용한 실시간 지형 렌더링을 위한 사진트리 삼각화의 가속화 방법(ACCELERATION METHOD OF QUAD-TREE TRIANGULATION FOR REALTIME TERRAIN RENDERING USING BIMODAL VERTEX SPLITTI, 2014

- 트랜스코딩 기술을 이용한 영상 기반의 내비게이션 시스템 및 서비스 방법(NAVIGATION SYSTEM AND SERVICE METHOD BASED ON VIDEO USING TRANSCODING TECHNOLOGY), 2013

- 깊이 텍스처를 이용한 실시간 다각형 앰비언트 오클루전 방법(REAL TIME POLYGONAL AMBIENT OCCLUSION METHOD USING DEPTH TEXTURE), 2012

- 깊이 텍스처의 등고선을 기반으로 한 실시간 다각형 앰비언트 오클루전 방법(REAL TIME POLYGONAL AMBIENT OCCLUSION METHOD USING CONTOURS OF DEPTH TEXTURE), 2012

- 대향 카메라를 이용한 깊이감 측정 방법 및 장치(METHOD AND APPARATUS FOR MEASURING DEPTH USING OPPOSED CAMERA), 2012

- 후면볼록거울을 이용한 깊이감 측정 방법 및 장치(METHOD AND APPARATUS FOR MEASURING DEPTH USING CONVEX MIRROR), 2012

- 섬유의 탄성차이를 이용한 직물형 발전 장치(FABRIC TYPE GENERATOR USING ELASTICITY OF FIBER), 2012

- 근 수축과 이완을 이용한 고효율 바이오 발전 장치(BIO-GENERATOR USING CONTRACTION AND RELAXATION OF MUSCLE), 2012

- 정점 편향 배분을 이용한 지형 렌더링 방법(METHOD FOR TERRAIN RENDERING USING BIASED VERTEX DISTRIBUTION), 2012

- 포인트 프리미티브를 이용한 실시간 볼륨 렌더링 방법(METHOD FOR REAL-TIME VOLUME RENDERING USING POINT-PRIMITIVE), 2011

- 다단계 점진적 포톤 매핑 방법(MULTI-LEVEL PROGRSSIVE PHOTON MAPPING METHOD), 2011

- SYSTEM FOR GUIDING AN OBSTACLE AVOIDANCE DIRECTION INCLUDING SENSES FOR SUPERSONIC WAVES, 2011

- 포톤 탐사법을 이용한 개선된 점진적 포톤 매핑 방법 (A METHOD FOR IMPROVED PROGRESSIVE PHOTON MAPPING USING PHOTON PROBING), 2011

- 사진트리 기반의 지형 시각화 방법에 있어서 그래픽처리유닛을 이용한 크랙 제거 방법 (A METHOD FOR REMOVING CRACKS USING GPU IN QUAD-TREE B, 2010

- 그래픽스 처리 유닛을 이용한 사진트리 기반의 지형 렌더링 방법을 가속화하는 방법 (A METHOD FOR ACCELERATING TERRAIN RENDERING BASED ON Q, 2010

- 입체영상 가시화를 위한 자동 피사계심도 조절 방법 (AUTOMATIC DEPTH-OF-FIELD CONTROL METHOD FOR STEREOSCOPIC DISPLAY), 2010

- 그래픽스 처리 유닛을 이용한 사진트리 기반의 지형 렌더링 방법, 2009

- 층 구조의 전기활성 폴리머를 이용한 햅틱 버튼 시스템 (A HAPTIC BUTTON SYSTEM USING A LAYER-STRUCTURED ELECTRO-ACTIVE POLYME, 2009

- 사진트리 기반의 지형 시각화 방법에 있어서 GPU를 이용한 크랙 제거 방법, 2008

- 가시성 맵을 이용한 점-기반 렌더링 방법 (A POINT-BASED RENDERING METHOD USING VISIBILITY MAP), 2008

- 층 구조의 전기활성 폴리머를 이용한 햅틱 버튼 시스템, 2008

- 스트리밍 최대 휘소 투영 볼륨 렌더링 방법 (A STREAMING MAXIMUM INTENSITY PROJECTION VOLUME RENDERING METHOD), 2008

- 볼륨 광선 투사법을 위한 데이터 구조를 생성하는 방법 (A METHOD FOR GENERATING A DATA STRUCTURE FOR A VOLUME RAY CASTING), 2008

- 볼륨 광선 투사법의 색상값을 구하는 방법 (A METHOD FOR OBTAINING A COLOR VALUE FOR A VOLUME RAY CASTING), 2008

- 볼륨 광선 투사법에 맞도록 변형된 마칭큐브 방법용 테이블 구조를 기록한 컴퓨터로 읽을 수 있는 매체 (A MEDIUM WHICH CAN BE READ BY A COMPUTER, S, 2008

- 복수 개의 센서를 포함하는 장애물 회피 방향 안내 시스템, 2007

- 볼륨 렌더링 방법(A VOLUME RENDERING METHOD), 2007

- 초음파 센서를 포함하는 장애물 회피 방향 안내 시스템(A SYSTEM FOR GUIDING AN OBSTACLE AVOIDANCE DIRECTION INCLUDING SENSES , 2007

- 입체 지형 시각화에 있어서 뷰포인트 조정을 이용한 개선된상세 레벨 선택 방법(AN IMPROVED METHOD FOR SELECTING LEVEL-OF-DETAILS USING V, 2007

- 입체 지형 시각화에 있어서 개선된 시각 절두체 선별 방법(AN IMPROVED METHOD FOR CULLING VIEW FRUSTUM IN STEREOSCOPIC TERRAIN , 2007

- 큐브 메쉬 구조를 이용한 지형 렌더링 방법(A TERRAIN RENDERING METHOD USING A CUBE MESH STRUCTURE), 2007

- 지형 렌더링을 위한 큐브 메쉬 구조를 생성하는 방법(A METHOD FOR GENERATING A CUBE MESH STRUCTURE FOR A TERRAIN RENDERING), 2007

- 오차버퍼와 플래그버퍼를 이용한 사진 트리에 기초한 지형 시각화 방법, 2006

- 볼륨 광선 투사법에 맞도록 변형된 마칭큐브 방법용 테이블 구조, 2006

- 마칭큐브 알고리즘을 이용한 볼륨 광선 투사법의 가속 기법, 2006

- 입체 지형 시각화에 있어서 뷰포인트 조정을 이용한 개선된 상세 레벨 선택 방법, 2006

- 입체 지형 시각화에 있어서 개선된 시각 절두체 선별 방법, 2006

- 시간 일관성을 이용한 실시간 렌더링 방법 및 렌더링 장치, 2002